Logga

Så gick det några dagar innan jag skrev igen. Men vet ni vad, detta är inte konstigt alls egentligen. För en sak som man har väldigt on om när man startar företag, det är tid. Tiden räcker väldigt sällan till har jag börjat märka. Min ambition är det inget fel på, det är nästan lite för hög för det mesta. Men dygnets timmar räcker sällan till. Hade gärna haft några extra timmar om dagen, undsatta enbart för att hinna jobba lite mer med Karma Smycken. ..

I alla fall, till roligare saker! Jag har länge jobbat med att få fram en bra logga för företaget. För mig är det viktigt att saker blir bra redan från början, att man gör det ordentligt och noggrant. Loggan skall ju till viss del bli företagets bild utåt, och det är viktigt att den ger rätt budskap.

Jag ville redan från början ha en enkel logga, så att man klart och tydligt ser namnet på företaget. Mottot "less is more" stämmer bra in på min filosofi. Men så ville jag även att det skulle vara någon liten tvist, nått litet som gör loggan mer intressant än att det bara är text. Dock var det viktigt att den var elegant och stilren. Inte nån självklar kombination tyckte Jimmy som har hjälp mig skapa loggan. Men nu äntligen så har Jimmys och min vision mötts, och efter några olika loggo förslag så kom denna. Jag gillar den skarpt!! Nu skall jag bara låte den "vila" några dagar för att se att den fortfarande känns lika bra.





Kommentarer
Postat av: k-s

den är superfin stumpan!

2009-06-27 @ 18:10:26
URL: http://dancingfariyfairy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0