Nya smycken

I dag har jag arbetat några timmar med att ta fram lite nya modeller. Det var jätte kul att få sitta ner och bara pärla lite, de senaste veckorna har jag knappt haft någon tid eller ro över alls för detta. All min tid har gått åt till att läsa på om själva starta eget processen, försöka förstå vad jag behöver veta om bokföring och moms (jag har aldrig studerat ekonomi eller haft behov av att veta mer än hur mitt visa kort funkar innan detta) och försöka tänka om när det gäller inköp. Detta med att tänka om är faktiskt vad jag tänkt på mest de senaste veckorna. Det kanske låter töntigt, och borde nog varit självklart, men jag har tidigare inte förstått vilket annorlunda tänk man måste ha om man ska gå från att hobby pyssla och sälja lite smycken för skojs skull, till att marknadsföra sig som ett företag. När jag nu designar ett nytt smycke så måste jag tänka på om jag enkelt kan få tag på mer av det material jag använt, alternativt om jag har råd att köpa in ett större parti i förväg. Och det känns ju lite skrämmande nu i början, att köpa in större mängder av pärlor/kedjor/detaljer och ligga ute med massa pengar.....Men jaja, mer om allt detta omtänkande från min sida en annan dag. Nu skall jag ta ledigt för dan, det är ju ändå lördag =) 

Tyvärr verkar det inte fungera att ladda upp foton just nu, så bilder på de nya smyckena kommer i morgon!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0